در برنامه تلویزیونی «شهدای کودک میناب؛ صدای مظلومیت امت» که از شبکه الکوثر پخش شد، ماموستا امامی به تحلیل جنایت میناب پرداخت
ماموستا امامی با اشاره به جایگاه شهدای کودک در حافظه تاریخی امت اسلامی گفت: کودکان شهید، قصه بیداری و قصه نهضت امت هستند و در حافظه تاریخ اسلامی و امت اسلامی باقی خواهند ماند. تاریخ معاصر پر از جنایات علیه بشریت است که جهان غرب و قدرتهای نیابتی آن یعنی رژیم صهیونیستی مرتکب شدهاند. از برجستهترین نمونههای این جنایات، دو جنگ جهانی اول و دوم، به ویژه بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است که بیش از صد هزار انسان بیگناه در هر بار کشته شدند
وی با اشاره به جنایت ناتو در یوگوسلاوی افزود: در 20 می سال 1999، نیروهای ناتو یعنی آمریکا، بیمارستان دکتر «دراگون میزوویچ» برای زایمان در بلگراد را بمباران کردند و دهها قربانی از جمله زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده به جای گذاشتند. این جنایات بارها و بارها امروز در غزه و ایران و دیروز در یوگسلاوی، افغانستان، یمن، سوریه و عراق تکرار میشود، همواره به دست همان جنایتکاران امپریالیست غربی که خود را دموکرات مینامند
امام جمعه مهاباد با تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از زمان تأسیس خود با رهبری حکیمان قوی و مردم شجاع و مجاهد خود، دژی مستحکم در برابر توطئههای دشمنان علیه امت اسلامی و یاور مظلومان بوده است. به همین دلیل در معرض آزار و عقوبت طغیانگران متکبر قرار گرفته و خسارات سنگینی متحمل شده است. با وجود تمام مشکلاتی که ایران در مسیر کرامت و استقلال خود با آن مواجه بود، مسیر خود را ادامه داد. حوادث ایران و غزه نشانه فروپاشی تمدن غربی و مایۀ ننگ برای کسانی است که دروغپردازانه ادعای حقوق بشر میکنند
ماموستا امامی در ادامه با اشاره به ابعاد جنایت مدرسه میناب اظهار داشت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران مورد حمله آمریکا و کِیان صهیونیستی قرار گرفت، مدرسه «شجره طیبه» در میناب از جمله مناطقی بود که در ابتدای جنگ هدف قرار گرفت. این حمله منجر به شهادت تعداد زیادی از دانشآموزان و معلمان آن مدرسه شد. این جنایتی است که از نظر انسانی و اخلاقی قابل بخشش نیست. با وجود اینکه فقدان همه شهدا برای ما سخت و اندوهناک بود، اما شهادت و عروج 168 دانشآموز دختر در مدرسه میناب به همراه معلمشان، موجی از اندوه، درد و خشم علیه متجاوزان در جهان ایجاد کرد
وی با اشاره به ریشههای فکری این جنایات گفت: تحقیقات نشان میدهد که ریختن خون بیگناهان و به ویژه کودکان در اندیشه صهیونیستی ریشه دوانده است. برای اطلاعات بیشتر به کتاب «دمٌ علی فطیر صهیون» از نویسنده شهید نجیب کیلانی مراجعه کنید. با توجه به تواناییهای فضایی، شناسایی و هوایی که متجاوزان در اختیار دارند، ادعای اشتباه بودن هدف قرار دادن یک مدرسه ابتدایی پر از دانشآموز در ساعات اولیه حمله، به هیچ وجه قابل قبول نیست
امام جمعه مهاباد با تأکید بر پیام عزت و شجاعت مقاومت ایران افزود: ندای فرشتگان مدرسه میناب، پیام عزت و دلاوری مقاومت در ایران را به گوش جهانیان رساند. دولتی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی میکند، دو موشک شلیک کرد و بیش از صد دانشآموز و معلم بیگناه را کشت و مردم ایران را در ماتم نشاند. این حادثه نماد رویارویی دو جبهه متضاد است: در یک سو جبهه شر، وقاحت، جنایت و فساد و در سوی دیگر جبهه پاکی، انسانیت، رحمت، تمدن و فرهنگ
ماموستا امامی با تشابهسنجی با جنایات دیگر خاطرنشان کرد:حادثه مدرسه میناب شبیه جنایات دیگری است و امتدادی از مسیر خشونتی است که در جزیره «بستان» رخ داد. عدم واکنش مناسب در آن زمان به چنین حادثهای، نشاندهنده دوگانگی معیارهای نظام بینالملل است. پیام عزت و قدرت جمهوری اسلامی ایران از طریق خون کودکان بیگناه مدرسه میناب به گوش جهانیان رسید. امروز تلاش برای تثبیت خون این شهدا تنها محدود به مردم ایران نیست، بلکه کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای آزاد جهان با او همبستگی دارند و در این مصیبت در کنار او ایستادهاند
وی با اشاره به آینده روشن ایران در پرتو خون شهدا اظهار داشت: در این جنگ نابرابر که دوست و دشمن به یکسان شاهد آن هستند، پیروزی حقیقی از آن جمهوری اسلامی ایران است، فارغ از اخبار دروغینی که دشمنان از طریق رسانهها منتشر میکنند. آینده از آن دانشآموزانی است که جامعه و میهن خود را بر اساس ارزشها، فرهنگ، دانش و آگاهی اسلامی خواهند ساخت
ما یقین کامل داریم و ایمان داریم که به برکت خون شهدای مدرسه «شجره طیبه» میناب و سایر شهدای مظلوم، به ویژه شهید مجاهد و رهبرمان آیتالله سید علی خامنهای، آیندهای روشن، قدرتمند و باشکوه در انتظار جمهوری اسلامی ایران است. مردم ایران پرچمدار عزت مقاومت و کرامت در جهان هستند.