شیخ قاری احمد بن یوسف ازهری، از علمای اهل سنت بنگلادش، در پیامی احساسی و معنادار، درگذشت آیتالله خامنهای را تسلیت گفت و از ایشان بهعنوان شخصیتی قرآنی و الهامبخش یاد کرد.
وی در این پیام، آیتالله خامنهای را «مردی راستین از اهل قرآن»، «شنوندهای خالص برای کلام وحی» و «شیری بیباک» توصیف کرده و با ابراز اندوه از فقدان ایشان، برای وی طلب رحمت الهی و جایگاه والای بهشتی نموده است.
این نوع موضعگیریها، بیانگر عمق تأثیرگذاری شخصیتهای محوری جبهه مقاومت در میان برخی از علمای اهل سنت در بنگلادش و شکلگیری نوعی همگرایی عاطفی و اعتقادی در بستر تحولات اخیر منطقه است.