سخنان مولوی خلیلاله مرتضایی در خطبههای نماز جمعه نوغاب درباره تحولات اخیر کشور
مولوی خلیلاله مرتضایی، امام جمعه نوغاب و مدیر حوزه علمیه خواهران سراجالمدارس نوغاب، در خطبههای نماز جمعه ۱۵ اسفند ۱۴۰۴ حمله ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و شهادت مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.
وی اظهار داشت: حمله ظالمانه و ستمکارانه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی غاصب به کشور ایران که منجر به شهادت مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و جمعی از هموطنان عزیز بهویژه دانشآموزان مدرسه میناب شد، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.
امام جمعه نوغاب افزود: مقام معظم رهبری پس از سالها مجاهدت و خدمت به کشور و مردم به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به سیاستهای ایالات متحده آمریکا گفت: خوی استکبار و در رأس آن آمریکا، سلطهطلبی و تسلط بر کشورها است. در بسیاری از کشورهای منطقه پایگاههای نظامی آمریکا وجود دارد و این کشورها تحت نفوذ آنان هستند.
مولوی مرتضایی تصریح کرد: خوی آمریکا استکبارگری و ویران کردن کشورهای اسلامی است و هر جا این کشور حضور یافته، جز ویرانی و نابودی برای ملتها ارمغانی نداشته است.
وی با اشاره به حوادث اخیر افزود: در همان روزهای نخست حملات، مدرسه میناب هدف قرار گرفت و تعداد زیادی از دانشآموزان بیگناه به شهادت رسیدند که موجب داغدار شدن خانوادههای بسیاری شد.
امام جمعه نوغاب تأکید کرد: هدف دشمنان ایجاد اغتشاش، براندازی نظام و وارد کردن نیروهای مخالف و تجزیهطلب به داخل کشور است. در چنین شرایطی لازم است همه مردم در کنار نیروهای مسلح که با ایثار از کشور دفاع میکنند، متحد و منسجم باشند.
وی خاطرنشان کرد: در کشور خلأ قانونی وجود ندارد و مجلس خبرگان رهبری با حضور نمایندگان از اقوام و مذاهب مختلف، از جمله اهل سنت، رهبر عالم، فرزانه و مدبری را برای هدایت کشور انتخاب خواهد کرد.
مولوی مرتضایی در پایان ابراز امیدواری کرد که کشور در مسیر بازسازی و تحولات مثبت به نفع مردم حرکت کند و خداوند متعال سایه جنگ را از سر ملت ایران دور گرداند.